top of page

Hvordan bruke bilder i markedsføring?

Oppdatert: 23. jan.

I vårt forrige blogginnlegg snakket vi om fordelene med å bruke bilder i markedsføring. Men lurer du kanskje på hvordan du skal bruke bildene dine? Bilder har en plass i nesten alle faser av markedsføringsstrategiene dine. Nedenfor dekker vi de mest populære og enkleste stedene for å inkludere bilder og visuelle elementer i markedsføringen din.


Bilder på sosiale medier

Sosiale medier er absolutt sterkt bildebasert. Nettverk som Instagram og Snapchat krever praktisk talt bilder, men nettverkene Facebook, Twitter, LinkedIn og andre har også stor nytte av bruken av bilder og visuelle elementer.


Enten du legger ut et bilde på tidslinjen eller oppdaterer kontoen din med nye forside- og profilbilder, anbefaler hvert nettverk bestemte bildedimensjoner. Det er viktig å dimensjonere bilder for bruk i sosiale medier, siden feil dimensjoner kan hindre andre bilder eller føre til at innleggene dine har lav kvalitet – og derfor uinteressante for publikum.

Prøv å bruke de samme identifikasjonsbildene, enten de er fotografert eller digitalt designet, på tvers av alle nettverk. Disse inkluderer forsidebilder, profilbilder, logoer og mer. Dette bidrar til å bygge merkeidentitet og bevissthet blant følgerne dine.




Bilder i e-poster

Kundene dine mottar mange e-poster hver dag. Hvis de velger å åpne din, vil du at de skal holde seg rundt og lese den. Bilder kan hjelpe med dette. Enten du deler produktfotografering, merkevarebilder eller morsomme GIF-er, kan sending av e-poster med bilder holde leserne engasjerte, interesserte og bedre informert om formålet med e-posten din.


Bilder i blogginnlegg

Blogginnlegg og artikler er tradisjonelt tekstsentrerte markedsføringstiltak, men det betyr ikke at innleggene og leserne dine ikke vil dra nytte av noen få bilder. Når nye innlegg legges til innholdet ditt, kan bilder illustrere temaene dine, engasjere leserne dine og krydre en ellers lang tekst.


Bilder i blogginnlegget kan være infografikk, forklaringsbilder, skjermbilder eller produktbilder, og alle forsidebilder skal representere formålet med innholdet.


Bilder med produkter

Som nevnt ovenfor, kan produktbilder hjelpe forbrukere å velge og kjøpe produktene dine, eller overtale dem til å gjøre det motsatte. Vurder å investere i profesjonell produktfotografering av høy kvalitet eller bruk de beste kameraverktøyene dine. Hvis produktet ditt er digitalt, som programvare eller en nettapplikasjon, inkluderer du mange skjermbilder og animerte GIF-er for å illustrere hvordan produktet ditt ser ut etter kjøp.

Ikke glem å oppfordre anmeldere til å legge ut bilder av produktet deres også.


Hva kan du gjøre?

Det er så mange forskjellige måter å bruke visuelt innhold på i markedsføringen din. Bilder, grafikk, infografikk, arkivbilder, brukergenerert innhold for å nevne noen. Enda bedre, det er utrolig enkelt. Vær litt kreativ, og inkluder noen bilder neste gang du publiserer et blogginnlegg eller sender ut en e-post. Kundene dine, og deres oppmerksomhet vil takke deg.

0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle

Comments


Denne videoen er slettet.
bottom of page